Site Loader
Новини

22 червня 2022 року Центром професійного розвитку педагогічних працівників Конотопської міської ради Сумської області проведено консультування заступників директорів закладів освіти Конотопської міської територіальної громади з питання складання освітньої програми закладу освіти на основі типової освітньої програми.

 

 

Рішення про використання закладом освіти освітньої програми, розробленої на основі типової освітньої програми або іншої освітньої програми, приймається педагогічною радою закладу освіти.

 

РОЗДІЛИ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ

У першому розділі освітньої програми вказується:

– тип закладу та реквізити установчих документів – все це зазначено у Статуті закладу освіти.

– нормативні документи відповідно до яких розробляється програма (закони України «Про освіту». «Про повну загальну освіту», постанови КМУ, накази МОН щодо затвердження типових освітніх програм тощо)

– мета і завдання освітньої програми грунтується на визначеній у ст. 12 Закону України «Про освіту» меті повної загальної середньої освіти та на тій, що прописана у Статуті закладу освіти

Основні завдання ґрунтуються на завданнях загальної середньої освіти, що визначає ст. 2 Закону України “Про повну загальну середню освіту” та прописаних у Статуті закладу освіти з урахуванням типу закладу.

 

Основним документом, що забезпечує досягнення учнями визначених відповідним Державними стандартами результатів навчання є освітня програма закладу загальної середньої освіти.

 

З урахуванням поетапного переходу закладів освіти на здійснення діяльності за новим Державним стандартом освітня програма закладу освіти розробляється на основі:

для 1-2 класів – Державного стандарту початкової освіти (2018), типових освітніх програм (наказ МОН від 08.10.2019 № 1272); для 3-4 класів – Державного стандарту початкової освіти (2018), типових освітніх програм (наказ МОН від 08.10.2019 № 1273);

У 5 класі освітній процес здійснюватиметься відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти (2020), типових освітніх програм (наказ МОН від 19.02. 2021 № 235);

для 6-9 класів – Державного стандарту базової і повної освіти (2011), типових освітніх програм (наказ МОН України від 20.04.2018 № 405)

для 10-11 класів – Державного стандарту базової і повної освіти (2011), типових освітніх програм (наказ МОН України від 20.04.2018 № 408)

 

Визначаючи вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за освітньою програмою, заклад освіти керується винятково чинними норамтивними документами у сфері освіти.

 

 

Загальний обсяг навчального навантаження має відповідати загальному обсягу навчального навантаження, визначеному для цього типу освітнього закладу в Державному стандарті та Типовій освітній програмі

Зазначається  перелік навчальних предметів та/або інтегрованих курсів для реалізації кожної освітньої галузі, а також предмети/курси варіативного освітнього компоненту з урахуванням освітніх потреб учнів. Обґрунтування перерозподілу навчальний годин (якщо такий здійснюється)

 

 

У розділі навчальний план, заклад освіти, спираючись на відповідний для певного типу освітнього закладу Типові навчальні плани (додатки до типових навчальних програм), у навчальному плані зазначає перелік навчальних предметів та/або інтегрованих курсів для реалізації кожної освітньої галузі, а також предмети/курси варіативного освітнього компоненту з урахуванням освітніх потреб (конкретизований розподіл годин інваріантного та варіативного складників).

 

 

Розділ Перелік модельних навчальних програм містить перелік модельних навчальних програм, що використовуються закладом освіти в освітньому процесі, та/або навчальних програм, затверджених педагогічною радою, що мають містити опис результатів навчання учнів з навчальних предметів (інтегрованих курсів) в обсязі не меншому ніж встановлено відповідними модельними навчальними програмами.

 

 

Розділ Форми організації освітнього процесу. У власній програмі заклад надає більш докладний, ніж у типовій програмі, перелік форм які застосовують учителі, щоб підкреслити специфіку роботи закладу освіти. Наприклад, можна відобразити проектну діяльність як форму роботи, заняття у STEM-лабораторії, інтегровані уроки, інтерактивні заняття у формі ділових ігор, заняття-практикуми, дослідно-експериментальні заняття тощо.

Додатково можна надати перелік педагогічних технологій, методів, які застосовують учителі закладу освіти, у тому числі авторських технологій.

Про застосування технологій дистанційного та/або змішаного навчання.

 

 

У розділі Інструментарій оцінювання заклад описує власну систему оцінювання, що складається з переліку видів та форм оцінювання, які застосовується у школі, критеріїв, шкал оцінювання, відповідних процедур та правил. Ці процедури і правила можуть описувати особливості оцінювання на різних рівнях освіти та різних навчальних предметів, особливостей семестрового і річного оцінювання, спільних правил, які будуть відображати культуру оцінювання в закладі освіти.

Загальну основу критеріїв оцінювання складають національні критерії. Втім окремо зазначається, якщо у школі наявні адаптовані для учнів, доповнені та конкретизовані вчителями критерії, або ж якщо учні залучаються до розроблення критеріїв само- та взаємооцінювання.

Загальні адаптовані критерії можна подати у додатку до освітньої програми. Проте критерії, що розробляються для оцінювання різних видів завдань, для різних занять або навчальних тем, додавати до освітньої програми не потрібно – достатньо зазначити про їх наявність і вказати, де вони розміщені.

Опис інструментарію оцінювання має містити також інформацію про те, яку шкалу оцінювання використовує школа. Якщо ж це власна, розроблена у закладі, шкала, то освітня програма має містити її короткий опис і способи переведення у національну шкалу. 

Оцінювання має бути зорієнтованим на визначені відповідним Державними стандартами освіти ключові компетентності та наскрізні вміння й передбачені навчальною програмою очікувані результати навчання для відповідного періоду освітнього процесу.

Для визначення рівня досягнення учнями результатів навчання заклад освіти може застосовувати Орієнтовну рамку оцінювання навчальних досягнень здобувачів базової середньої освіти.

 

konotopcprpp