Як провести ефективні віртуальні екскурсії під час занять.
Чи реально піднятися на Ейфелеву Вежу або прогулятися Сікстинською капелою, не виходячи при цьому з дому? Звісно! Якщо раніше така можливість здавалася фантастикою, то сьогодні віртуальними мандрівками може насолодитися кожен. Віртуальний музей може стати чудовим методом навчання! Завдяки екскурсіям історичними місцями, вчителі ознайомлюють учнів із шедеврами світової культури та історичними пам’ятками. Таким чином школярі вчаться аналізувати й порівнювати історичні дані, а також оцінювати естетику побаченого. У цьому незаперечна перевага віртуальних екскурсій!
Прийом «Віртуальний музей» можна адаптувати до будь-якої навчальної дисципліни. Пропонуємо вам ознайомитися з прикладами:
Історія
Цю вправу можна застосувати для вивчення історії культури. Напередодні заняття учні отримують індивідуальне або групове завдання: написати та вивчити напам’ять міні-розповідь про історичну пам’ятку. Далі в коридорі на стінах розвішують відповідні зображення (з пам’ятками або QR-кодами, де зашифровано посилання на віртуальний музей).
Наступний етап – клас, проходячи повз стіни із зображеннями, слухає розповіді учнів про той чи інший історичний об’єкт. Журі оцінює рівень проведення екскурсій та визначає переможця. Результати голосування можна занести у таблицю з такими колонками: експресивність розповіді, насиченість історичними фактами, вміння відповідати на додаткові запитання. Членами журі можуть бути як однокласники, так і учні паралельного класу, батьки чи педагоги.
Іноземна мова
Головна фішка віртуальних музеїв – зручна навігація. Детально роздивитися високоякісні знімки експонатів можна за допомогою стрілок на екрані: вони дозволяють переміщуватися територією та навіть обертати об’єкт, який вас зацікавив. Як це можна використати на уроці? Оберіть будь-який оцифрований музей та запишіть до нього короткий аудіогід про деякі з експонатів.
Зауважте! У записі має бути лексика, що відповідає рівню знань мови школярів. Додатково в аудіо має прозвучати інформація про те, як саме діти можуть знайти той чи інший експонат.
Далі школярі мають розглядати експонати та інтер’єр віртуального музею, паралельно прослуховуючи аудіозапис. Так діти неабияк прокачають навички сприйняття іноземної на слух. Наостанок учитель ставить запитання, щоби оцінити, наскільки добре учні зрозуміли суть розповіді.
Біологія
Чи знали ви, що у віртуальних музеях можна проводити цікаві квести? Це варто спробувати! Наприклад, запропонуйте учням зайти на сайт оцифрованого Ботанічного саду Баффало, відомого своїми екзотичними рослинами. Тут школярі мають знайти та заскрінити рослини з Азії: орхідеї, бамбуки, пальми, імбир тощо. Далі потрібно дослідити будову кожної зі знайдених рослин, дізнатися, як її використовують у медицині тощо. За знайденою інформацією потрібно створити невелику презентацію, яку згодом можна продемонструвати класу.
Інформатика
До всіх експонатів додається віртуальна анотація, що дуже зручно: просто клікаєш посилання та отримуєш вичерпну інформацію. І цю особливість віртуальних музеїв неодмінно варто використати під час занять!
Наприклад, запропонуйте дітям «завітати» до Національного музею обчислювальної техніки, де знаходиться неймовірна колекція комп’ютерів. Тут є панорамні знімки як машин 1940-х років, так і сучасного обладнання. Додатково діти можуть дослідити розвиток інтернет-технологій та ігрових консолей відеоігор із різних епох.
Під час «прогулянки» залами віртуального музею, школярі можуть натиснути дізнатися більше про комп’ютери, ознайомившись з анотаціями та корисними фактами про експонати. Далі їм потрібно об’єднатися в команди, кожна з яких обирає один із комп’ютерів. Останній етап – групи готують невеликі проєкти із цікавими фактами про той чи інший комп’ютер. Крім того, їм варто дослідити, які із функцій обраної техніки використовуються й сьогодні, а які застаріли та відійшли в минуле.
Українська мова (урок розвитку зв’язного мовлення)
Надішліть учням перелік віртуальних музеїв. Діти мають швидко ознайомитися з ними та обрати з-поміж варіантів будь-яку локацію, що зацікавила найбільше. Потрібно наблизити панорамне зображення, розглянути на обраній локації артоб’єкти із різних ракурсів і поміркувати:
- Які емоції вони викликають?
- У чом полягає головна ідея?
- Чи бачите ви тут якусь символіку?
Відповіді на всі ці запитання потрібно записати у вигляді коротких тез, які згодом потрібно презентувати перед класом у вигляді цілісної історії. Так діти розвиватимуть не лише зв’язне мовлення, а й творче мислення.
Географія
Нехай діти спробують створити власний проєкт «Віртуальна екскурсія». Для цього вони мають обрати будь-який оцифрований парк із добірки зі статті «Наочна географія: навчаємося та подорожуємо Україною» та підготувати про нього короткий відеоролик (до 2 хвилин). Він має містити історичні дані про заповідник, детальну характеристику флори та фауни, інформацію про тип та форму рельєфу парку тощо.
Віртуальні музеї та сучасні технології візуалізацій – це захопливий тренд сучасності. Тож використайте їх для осучаснення занять! Спойлер: діти будуть у захваті від нового формату.
За матеріалами журналу «На урок» 16 червня 2021 року