Ключові аспекти оцінювання учнів на дистанційному навчанні
Дистанційне навчання в період карантину не лише змусило вчителів за лічені дні перебудувати освітній процес, опанувати нові інструменти організації уроків, швидко ров’язувати проблеми, які виникають у процесі роботи, але й поставило багато запитань, зокрема: як ефективно налагодити зворотний зв’язок, оцінити навчальні досягнення учнів та чи потрібно оцінювати їх узагалі.
1.
Незалежно від вікової категорії учитель має впроваджувати формувальне оцінювання. Яке дає змогу оцінити і скоригувати процес навчання, а не результат. Таке оцінювання допомагає аналізувати індивідуальниц прогрес учня і планувати індивідуальний темп навчання. Дистанційно впроваджувати формувальне оцінювання ще простіше, використовуючи такі інструменти, як GoFormative, Wordwall, Kahoot, learningApps.
2.
Підсумкові оцінки мають бути обов’язково, оскільки вони дають змогу оцінити результат навчальної діяльності учнів та роботу вчителя. Важливо, щоб учні розуміли критерії оцінювання, що вони мають бути чіткими й однозначними. Самі ж оцінки бажано розмістити на одному веб-ресурсі, щоб батьки мали доступ до цієї інформації.
3.
Використання творчих завдань для оцінювання. Використання тестових завдань не дасть можливість оцінити досягенння учнів повною мірою, до того ж в учнів з’явиться можливість списувати одне в одного. Ідеальний варіант – використання інтерактивних форм для створення різнопланових завдань та різних цифрових спільнот, що допоможуть контролювати учнів та співпрацювати з батьками.
4.
Спілкування з батьками за допомогою месенджерів (Viber, Telegram тощо) допоможе налагодити зворотній зв’язок та з’ясувати можливі проблеми, які виникли в учня під час дистанційного навчання.
5.
Зворотній зв’язок – обов’язкова умова успішного дистанційного навчання та оцінювання. Забезпечити такий зв’язок можна, використовуючи різні інтернет-ресурси, а можна перетворити учнів з пасивних слухачів під час відеоуроків на активних співрозмовників.
6.
Дітям потрібно давати більше часу як на опанування нового матеріалу, так і на виконання перевірних робіт. Це пов’язане з тим, що вони не повною мірою володіють інструменнтарієм проведення цих заходів, а ще у них можуть виникнути технічні проблеми, пов’язані із зв’язком чи обладнанням.
7.
Учнів, у яких немає технічного забезпечення для дистанційного навчання, оцінювати потрібно після завершення карантину.