Site Loader
Новини

Педагогічний блог: сучасна платформа професійної діяльності. Освітяни створюють власні сайти, за допомогою яких транслюють інформацію про себе, свої досягнення, беруть участь у різноманітних мережевих освітніх проектах, організують власну рекламу, висвітлюють навчальні матеріали, організують тематичні заходи — і це відбувається завдяки засобам ІКТ цілодобово! Цьому також сприяють сучасні технології колективного розроблення онлайнових ресурсів, що мають назву Веб 2.0. 

Веб 2.0 (веб-технології другого покоління) — це сукупність нових, соціальних і більш мобільних технологій і послуг усесвітньої павутини, які змінюють сприйняття Інтернету користувачами та не потребують від них спеціальних знань із програмування та дизайну.

Сервіси Веб 2.0 забезпечують колективну взаємодію користувачів онлайн-середовищ, надають можливість організовувати спільну освітню діяльність, реалізовувати власні комунікативні вміння, зберігати в мережі власні електронні ресурси, використовуючи програмні можливості різноманітних веб-сервісів, не обтяжуючи користувачів дизайном та особливостями їх програмування.

Одним із найбільш доцільних у використанні в педагогічній практиці є сервіс Веб 2.0, мережевий щоденник, тобто блог. Термін «блог» походить від англ. blog (web loggin) — мережевий журнал або щоденник подій.

Блог — це тип веб-сайту, основний зміст якого — записи (текст, зображення, посилання, мультимедіа), що додаються регулярно й мають назву «пости». Пости публікують на такому сайті у зворотному порядку.

ОРІЄНТОВНА СТРУКТУРА БЛОГУ ПЕДАГОГА

  • Головна сторінка
  • Інформація про професійні здобутки
  • Освітні успіхи учнів
  • Творчий доробок (презентації, публікації, виступи на конференціях)
  • Лайфхаки (авторські розробки уроків, дидактичних ігор, сценаріїв тощо)
  • Цікавий репортаж
  • Дистанційна освіта
  • Для вас, батьки
  • Питання — відповідь

Головна сторінка. Розділ може містити коротку розповідь про автора блогу — учителя, життєві постулати, що бере до уваги педагог у професійній діяльнос­ті тощо.

Інформація про професійні здобутки. У рубриці «Професійні досягнення» можна ознайомитися із документами, що підтверджу­ють участь вихователя в освітніх заходах із ме­тою підвищення професійного зростання.

Освітні успіхи учнів. Зібрання різних творчих, проектних, дослідницьких робіт, виступів, даних про участь в різноманітних заходах, успіхи в навчанні тощо. Грамоти, сертифікати, дипломи, похвальні листи тощо.

Творчий доробок (презентації, публікації, виступи на конференціях). Головним показником творчої діяльності пе­дагога є наявність творчих знахідок, ідей, які згодом переростуть у педагогічний досвід. Саме тому, створивши рубрику «Творчий доробок», доцільно ознайомлювати читачів блогу із інноваційними методиками, які застосовують під час освітнього процесу, матеріалами, які створені і систематизовані самим автором (власні методичні розробки, плани-конспекти уроків, відеозаписи уроків, інновації, авторські програми тощо).

Лайфхаки. Рубрика зацікавить інформацією, апробованою на власному досвіді та вдосконаленою у процесі багаторазового використання. 

Цікавий репортаж. Моменти із життя здобувачів освіти закарбовані у відео та фотографіях.

Дистанційна освіта. Накопичення, зберігання та доступ до веб-ресурсів (електронних ресурсів) навчальних дисциплін (програм).

Для вас, батьки. Містить матеріали, що сприяють активному залученню батьків до участі в освітньому процесі, підвищенню їхньої педагогічної культури, формуванню відповідального та усвідомленого ставлення до ролі батьківства.

Питання — відповідь. Своєрідний зв’язок між автором блогу та відвідувачами. Тут можна поставити запитання, написати відгук чи надати пораду


Навіщо потрібні блоги?

Проаналізувавши особистий блог педагога, можна окреслити його переваги. Перш за все, це обмін інформацією, миттєва її доставка у будь-яку частину світу, постійний зворотній зв’язок з громадськістю та можливість співпрацювати з іншими педагогами, закладами, освітніми видавництвами та організаторами конкурсів.
Ведення блогу надає можливість створити умови для взаємодії учасників освітнього процесу, вдосконалення інформативності колег та батьків, формування цілісного позитивного іміджу навчального закладу, здійснення обміном педагогічного досвіду, стимулювання творчої активності педагога.

Блог педагогічного працівника відкриває нові можливості комунікаційної взаємодії, його можна використовувати:

• як місце для організації педагогічних дискусій, поширення власних педагогічних ідей, розміщення цікавих тем для роздумів;
• як дошку оголошень;
• як місце для опису подій щодня, кожного заняття, кожного освітнього заходу, що відбулося тощо;
• як місце для створення групових публікацій (розміщуючи в блогах різні стіннівки; фото з екскурсій; виховних заходів);
• як ресурс для самоосвіти;
• як засіб для обміну інформацією та мережевої взаємодії з колегами.

Як відомо, одним із професійних завдань педагога є організація ефективної взаємодії з батьками. Створивши власний блог, учитель зможе використовувати його як інструмент для:
• надання батькам психолого-педагогічних консультацій з окремих питань виховання і навчання дітей;
• залучення їх до педагогічної самоосвіти, до спільної участі в освітньому процесі;
• проведення анкетування та опитування серед батьків;
• інформування батьків щодо результатів навчання дітей шляхом публікації робіт учнів, розміщення відео з навчальних занять;
• забезпечення зворотного зв’язку з батьками та ін.

Учителі, співпрацюючи зі своїми колегами, можуть використовувати блоги для:
• організації проектної діяльності;
• розміщення оголошень про різні конкурси та їхні результати, новини в галузі освіти;
• розміщення гіперпосилань на інші блоги педагогів;
• публікації власних методичних розробок;
• методичних рекомендації з тем, що зацікавить колег;
• проведення педагогічних або наукових дискусій.

 

konotopcprpp