На ваші запитання відповідає Державна служба якості освіти України

Як здійснити оцінювання навчальних досягнень учнів?

     Відповідно до наказу МОН від 01.04.2022 №290 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо окремих питань завершення 2021/2022 навчального року» рекомендується при здійсненні оцінювання за II семестр зараховувати всі оцінки, які отримав учень (учениця) упродовж цього семестру незалежно від місця навчання: у закладі, де навчався до російського вторгнення; у закладі, де навчається зараз за місцем тимчасового перебування; у будь-якій іншій школі, яка здійснює очне, змішане чи дистанційне навчання або екстернат. Це може бути будь-який заклад загальної середньої освіти, зокрема й приватні заклади освіти, в Україні чи за її межами.

     Семестрове оцінювання за II семестр, в залежності від ситуації, може здійснюватися за результатами:

    • тематичного оцінювання;
    • поточного оцінювання, отриманого учнями під час очного, змішаного і дистанційного навчання;
    • підсумкового оцінювання за II семестр, що може здійснюватися, у тому  числі, у вигляді письмової контрольної роботи, онлайн-тестування, діагностичної роботи, усної співбесіди тощо.

     В окремих випадках (відсутності результатів оцінювання з об'єктивних причин, у тому числі у відсутності в учнів з певних обставин можливості долучитися до навчання під керівництвом педагогів, у разі проведення понад 50% уроків з певного предмета у дистанційному форматі, під час оцінювання предметів варіативної складової) за рішенням педагогічної ради закладу, затвердженим відповідним наказом, оцінювання за II семестр учнів 5-8 та 10 класів може здійснюватися не за 12-бальною шкалою, а "зараховано" / "не зараховано".

     Річне оцінювання рекомендуємо здійснювати на підставі семестрових або скоригованих семестрових оцінок. Звертаємо увагу, що річна оцінка не обов'язково є середнім арифметичним від оцінок за І та II семестри. Під час виставлення річної оцінки мають враховуватися динаміка особистих результатів навчання учня (учениці) з предмета та сформованість в учня (учениці) уміння застосовувати набуті знання.

     У разі відсутності результатів річного оцінювання після завершення навчання за освітньою програмою закладу освіти учень має право до початку нового навчального року пройти річне оцінювання.

Чи можна провести річне оцінювання учнів на основі попередніх навчальних досягнень?
Який алгоритм оформлення результатів оцінювання внутрішньо переміщених учнів?
Як оцінити учнів, які навчалися за кордоном?
Чи може розпочати навчання в 2022-2023 н.р. учень, у якого відсутні результати річного оцінювання?
Чи можуть учні, які перебувають за кордоном, одночасно навчатися дистанційно в Україні?
Хто визначає форми здобуття освіти для учнів з числа внутрішньо переміщених осіб?
Чи вписувати учнів, які планують повертатися на навчання до попереднього закладу освіти, у Класні журнали, чи вести для них окремі?
Чи записувати до Алфавітної книги учнів, які не відраховані з попереднього закладу освіти та планують туди повернутися?
Як відбувається оформлення шкільної документації вчителем, який перебуває за кордоном?
Як організувати урок, якщо вчитель-«предметник» не має можливості працювати навіть з допомогою технологій дистанційного навчання?
Як діяти керівництву, якщо педагог за дистанційної форми роботи не виконує своїх обов’язків?
Які дії вчителя початкових класів, якщо керівництво закладу відмовилося надати йому довідку про основне місце роботи?
Як проводити корекційно-розвиткові заняття для дітей з особливими освітніми потребами з числа тимчасово переміщених?
Як діяти у разі призупинення проведення корекційно-розвиткових занять для дітей з особливими освітніми потребами?