Site Loader
Новини

     24.01.2022 року відбулося  загальне засідання професійних спільнот педагогічних працівників міста “Інструменти формувального оцінювання”, під час якого Артур Кочарян, експерт з питань інформатизації освіти, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу проєктування розвитку обдарованості Інститут обдарованої дитини НАПН України, виступив з теми «Інструменти ІКТ для формувального оцінювання: від теорії до практики». Артур Борисович наголосив, що діагностика навчання – обов’язковий компонент освітнього процесу, який спрямований на визначення рівня досягнень поставлених цілей та включає контроль, перевірку, облік, оцінювання, накопичення статистичних даних та їх аналіз, рефлексію, виявлення динаміки освітніх змін і особистісного поступу учня, перевизначення цілей, уточнення освітніх програм, коректування процесу навчання, прогнозування подальших змін та розвитку освітнього процесу. Сьогодні в Україні в умовах модернізації змісту освіти широко обговорюється важливість створення нових підходів до діагностики навчального процесу, зокрема оцінки освітніх результатів учнів.

     Відповідно до Концепції Нової української школи вчитель повинен оволодіти методами і прийомами, що дозволяють оцінювати не тільки предметні, а і міжпредметні, і особистісні освітні результати учня на різних етапах освітнього процесу. Причому ця оцінка повинна стати засобом мотивації учня до досягнення високих освітніх результатів.

    Щодо формувального оцінювання, то – це інтерактивне оцінювання прогресу учнів, що дає змогу вчителю визначати потреби учнів та відповідним чином адаптовувати процес навчання. Формувальне оцінювання використовується в тих випадках, коли учні аналізують свій процес навчання в ході роботи над навчальним матеріалом.

     Артур Борисович зауважив, що безперервне оцінювання дає дані про те, як учень отримує знання, тому виходячи з неї вчитель та учні можуть планувати та здійснювати ті чи інші дії. Саме спільні дії вчителя та учня роблять таку оцінку «формувальною». Відомо, що в тому випадку, коли учні та вчитель однаково розуміють цілі та очікувані результати навчання, процес навчання стає більш ефективним. Учні мають розуміти, яких результатів навчання слід досягнути, і у будь-який час встановити, на якому етапі досягнення своїх цілей вони знаходяться, оцінити точність виконаних дій та операцій, скоригувати, за необхідності, та зрозуміти, коли очікуваного результату досягнуто. Таким чином, формувальна оцінка – це «зворотній зв’язок» для учнів, який дозволяє їм зрозуміти, яких заходів слід вжити, щоб покращити власні результати.

    Артур Кочарян поділився досвідом використання освітньої платформи, як однією з технологій формувального оцінювання. Запропонував присутнім доєднатися до цієї платформи та стати пасивними спостерігачами освітнього процесу закладу освіти, у якому він працює.

 

konotopcprpp