Приклад: особистий план вдосконалення професійної компетентності вчителя
Посада
Освіта
Рік останньої курсової перепідготовки
Самоосвітня робота над темою
1.Особиста тема зі самоосвіти:
2.Мета і завдання теми:
3.Дата початку роботи над темою:
4.Дата завершення роботи над темою:
5.Використані джерела:
6.Чий досвід запланували вивчити щодо цієї теми (які і скільки плануєте відвідати занять і виховних заходів)
7.Коли і де плануєте виступати з доповіддю про власний педагогічний досвід
8.Підсумки після завершення роботи
Перспективний план самоосвітньої діяльності заступника директора на навчальний рік
Рік | Етапи і напрямки роботи | Зміст роботи | Результат
(приклад) |
Перший рік роботи над темою 20_-20_н.р. | Організаційно-установчий
Постановка проблеми |
Вибір особистої індивідуальної теми самоосвіти, визначення мети та завдань роботи над темою.
Планування самоосвітньої діяльності за обраною темою. Добирання джерел самоосвіти (науково-методична література, періодичні видання, освітні інтернет-ресурси) |
Оформлення папки роботи з самоосвіти.
Індивідуальний план самоосвіти. Оформлення бібліографічного переліку інформаційних джерел |
Теоретичний Опрацювання науково-методичної літератури з обраної проблеми. Вивчення стану проблеми в сучасній практиці. Добирання та накопичення педагогічних фактів |
Вивчення нормативно-правових документів, опрацювання і систематизація матеріалів навчально-методичної літератури, періодичних видань.
Дослідження впливу інноваційних технологій у сфері освіти на ефективність формування ключових компетентностей особистості дитини. Ознайомлення з результативним досвідом використання інноваційних технологій у освітньому процесі |
Оформлення папки з добіркою статей.
Конспекти, тези, пам’ятки, матеріали на паперових і електронних носіях.
Конспекти, тези по ходу спостережень |
|
Другий рік роботи над темою
20_-20_н.р. |
Практично-аналітичний
Збагачення практичного досвіду.
Формування методичного комплексу.
Упровадження в практику здобутих знань |
Опанування прийомів роботи з інформаційними об’єктами, самостійне виконання практичних завдань.
Аналіз і корекція накопиченого педагогічного досвіду, опрацювання та систематизація встановлених фактів.
Удосконалення технологічних аспектів заступника, апробація педагогічних новацій та власних матеріалів |
Досвід застосування інформаційних технологій в педагогічній діяльності.
Оформлення методичного кейсу (матеріали на паперових та електронних носіях).
Організація і проведення колективної форми роботи для педагогів закладу
|
Третій рік роботи над темою 20_-20_н.р. | Узагальнювальний
Систематизація та розроблення науково-методичних узагальнень |
Аналіз і узагальнення педагогічних фактів, систематизація і підбиття підсумків проведення роботи, формування висновків і пропозицій | Опис проведеної роботи, стисле викладення фактів, схема отримання висновків
|
Четвертий рік роботи над темою 20_-20_н.р. | Підсумковий
Оформлення результатів робот Практичне застосування теми самоосвіти.
Оприлюднення результатів самоосвіти |
Літературне оформлення роботи, оформлення презентаційного проекту.
Підготовка звіту та вибір форми презентації отриманих результатів.
Підготовка методичних рекомендацій для педагогів щодо використання методів і прийомів ефективного навчання.
Підготовка статті, розміщення матеріалів у педагогічній пресі. |
Матеріали на паперових і електронних носіях.
Творчий звіт.
Друк рекомендацій.
Публікації у фахових виданнях |
ПЕРШИЙ РІК РОБОТИ
Організаційно-установчий етап:
- вибір теми «Впровадження новітніх технологій навчання як умова самовдосконалення і самореалізації педагога і вихованця»;
- визначення мети: освоєння досвіду застосування інноваційно-педагогічних технологій у сучасному освітньому просторі;
- постановка завдань;
- розглянути шляхи формування і розвитку творчої, здатної до самореалізації, особистості через використання інноваційних педагогічних технологій в освітньому процесі;
- з’ясувати педагогічний потенціал використання інноваційних технологій у освітньому процесі;
- упровадження сучасних інноваційно-педагогічних технологій в освітній процес закладу.
Теоретичний етап:
-ознайомлення з нормативно-правовою базою;
– вивчення психолого-педагогічної та методичної літератури для з’ясування сучасного стану розв’язання проблеми запровадження інноваційних технологій в освітній процес закладу освіти;
– добирання та накопичення педагогічних фактів – педагогічне спостереження, бесіди, інтерв’ювання, аналіз документації, аналіз педагогічного досвіду.
№з/п | Напрями діяльності | Зміст роботи | Термін | Результат |
1 | Теоретична підготовка.
Розкриття поняття інноваційних педагогічних технологій як засобу розвитку творчого потенціалу особистості |
Добирання джерел самоосвіти (науково-методична література, періодика, інтернет-ресурси) | вересень | Бібліографічний перелік джерел |
Ознайомлення з нормативними документами, які регламентують інноваційну діяльність: Закон України «Про інноваційну діяльність»; Положення Міністерства освіти і науки України «Про порядок здійснення інноваційної діяльності в закладах освіти» із змінами і доповненнями від 31.03.2015 р. | жовтень | Тематичні виписки.
Конспекти. Тези. Пам’ятки. Оформлення папки з добіркою статей |
||
Поглиблення знань про зміст і сутність термінів і понять:
– Житник Б.О. Імперативи педагогічної інноватики сучасної школи // Управління школою. – 2014.-№31-33.-с.35-95. [Електронний ресурс]. – Сиротенко Г.О. Інновації як основа змін освітньої практики //Інформаційно-методичний збірник. – Полтава, 2005. – 160с.[Електронний ресурс]. – Волканова В.В. Обговорюємо…Ре-комендуємо… Тлумачимо…// Початкове навчання та виховання. – 2017. – №22-24 |
листопад | |||
2 | Дослідження ефективності запровадження інноваційних технологій в освітній процес
|
Визначення ролі інноваційного освітнього соціуму в формуванні ключових компетентностей вихованців:
– Інноваційні технології навчання обдарованої молоді: матеріали ІХ Міжнародної науково-практичної конференції, м.Київ, 2017 – 390 с.[Електронний ресурс]. – Формування навичок ХХІ ст. в учнів за допомогою новітніх технологій/ Чала Н. Матеріали Міжнародної науково-методичної конференції «SNART-освіта: ресурси та перспективи». Київ. – 2014. – с.128 – 130. – Насалевець К.І. Сучасні інноваційні технології позашкільної освіти – шлях до формування творчої особистості, основа становлення і самореалізації учнівської молоді |
Грудень-січень | Тематичні виставки.
Конспекти. Тези. Пам’ятки.
Оформлення папки з добіркою статей.
|
Вивчення досвіду впровадження інноваційних технологій навчання в практику роботи закладів освіти:
– Серветник О.П. Підвищення ефективності навчально-виховного процесу шляхом упровадження інноваційних освітніх технологій \\Заучу. Усе для роботи. – 2013. – №23-24 – Методичний проєкт «Використання інноваційних технологій для самовдосконалення педагогів і самореалізації особистості учня» ЗОШ І-ІІІ ст. №21 м. Житомира. – Бондар Л.М. , Перепелиця Н.В., Сидоренко Н.Ю. Розвиток творчих здібностей дітей та учнівської молоді в креативному позашкільному навчально-виховному мікросоціумі. З досвіду роботи Сумського обласного центру позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю. – Суми: Нота-бене, 2008 р. – 68 с. |
Лютий – березень | Тематичні виставки.
Конспекти. Тези. Пам’ятки. Оформлення папки з добіркою статей. |
||
3 | Ознайомлення з практичним педагогічним досвідом використання інноваційних технологій в освітньому процесі
|
Вивчення практик використання інформаційно-комунікаційних технологій в організації роботи у закладах освіти:
– Ревков О.В., Лукашева А.О. Використання новітніх технологій – шлях до підвищення якості освіти і виховання \\ Збірник «Грані науково-технічної творчості Запорізької області». – 2016. – 62 с. [Електронний ресурс]. |
Квітень | Тематичні виставки.
Конспекти. Тези. Пам’ятки. Оформлення папки з добіркою статей.
|
Ознайомлення з можливостями використання технології BYOD , елементів мобільного навчання та хмарних технологій у діяльності педагогів:
– Топчій І.В. Використання технології BYOD на уроках \\ Педагогічна майстерня. – 2018. -№2 – Ільїна Н.Ф. QR-утий урок або дещо про магію QR-кодів\\ Педагогічна майстерня. – 2017. – №8. – Кіт І.В., Кіт О.Г, Застосування елементів мобільного навчання на уроках математики \\ Математика в школах України. – 2018. – – 33 |
Травень-червень
|
Методичний топ-лист використання QR-кодів
|
||
Опанувати технологічні прийоми роботи з QR-кодами, веб-сервісами для їх створення(генераторами) та зчитування на ПК та смартфонах. Опанувати вміння застосовувати QR-коди на практиці.
Поглиблення і систематизація знань щодо можливостей використання QR-кодів у практичній діяльності педагога |
Каталог кращих веб-сервісів для створення QR-кодів.
Презентаційний меседж (виступ на нараді) «Використання QR-кодів у практичній діяльності педагога» |
|||
4 | Добирання і накопичення педагогічних фактів | Відвідування семінарів, тренінгів, конференцій, занять педагогів.
Обмін досвідом з колегами в місті, області. Робота з новими надходженнями періодичних видань |
Протягом року | Конспекти відвіданих заходів, позначки по ходу спостережень
|
За результатами першого року роботи над темою: (що конкретно було зроблено за перший рік роботи – збірки матеріалів, педагогічні проєкти, участі у фестивалях педагогічних інновацій, презентаційні меседжі і т.д.)
ДРУГИЙ РІК РОБОТИ НАД ОБРАНОЮ ТЕМОЮ
Практично-аналітичний етап:
- Добирання та накопичення педагогічних фактів використання інноваційних освітніх технологій у педагогічній діяльності для стимулювання особистісного розвитку учнів;
- опанування практичних навичок роботи з інформаційними об’єктами, апробація педагогічних новацій;
- узагальнення та аналіз спостережень, систематизація встановлених фактів
План самоосвітньої роботи на 20__- 20__ н.р.
№з/п | Напрями діяльності | Зміст роботи | Термін | Результат |
1 | Вивчення нових педагогічних ідей, методик, технологій, інноваційних методів, прийомів та форм роботи, моделей освітніх процесів
nbsp; |
Використання досвіду колег міста та області.
Ознайомлення з роботами переможців фестивалю педагогічних інновацій освітян% – Біла О.П.Відеостудія в школі як інноваційна форма управлінської діяльності в трикутнику «Учень – вчитель – батьки» |
серпень | Тематичні виставки.
Конспекти. Тези. Пам’ятки. Оформлення папки з добіркою статей. |
Ознайомлення з практичним досвідом використання квест-технологій в освітньому процесі, опанування алгоритму створення та проведення квесту:
– Радченко О.І. Технологія освітнього квесту та веб-квести у \\ Педагогічна майстерня. – 2018. -№9 – Брюханова Т.О, Шишко І.М. Застосування квест-технологій в освітньому просторі \\ Трудове навчання в школі. – 2017 – №21 С.2-7. – Пантюх О.І. Музичний квест \\ Мистецтво в школі. – 2018. – №12. – С.31-35. – Дмитрів Л. Компютерна павутина: розважально-пізнавальний квест \\ Позашкілля. – 2018. – №6. – С.48-55. – Сергеева О.І. Там, де живе наука \\ Педагогічна майстерня. – 2019. – №7. – Бойко С.М. Виготовлення листівок. Урок із підприємницьким тлом із застосуванням QR-кодів \\ Трудове навчання в школі. – 2019. – №13-14. |
вересень | |||
Апробація технології квест у методичній роботі як інноваційна форма підвищення фахового рівня педагогів: організація і проведення практичних занять | жовтень | Рефлексивний практикум у формі методичного QR-квесту | ||
Презентація досвіду проведення методичного квесту на сторінках педагогічної преси | жовтень | Публікація у фаховому виданні | ||
Підготовка методичних рекомендацій для керівників творчих об’єднань щодо використання інноваційних методів і прийомів навчання | листопад | Методичні рекомендації | ||
Вивчення педагогічного досвіду застосування технологій, методів і прийомів оптимізації процесу формування і розвитку пізнавальної діяльності учнів:
– Долецька Л.М. Курс за вибором «Основи продуктивного мислення» \\ Заучу. Усе для роботи. – 2018. – №19-20. – Румянцева–Лахтіна О.О. Дидактичний лексикон. Фішбоун\\ Вивчаємо українську мову та літературу. – 2018. – №34-36. Баранова В.М. Легалізуємо малювання на уроках\\ Педагогічна майстерня. – 2019. – №7 |
Грудень-січень | |||
2 | Розглядання освітніх можливостей мережевих сервісів і додатків Google в професійній діяльності педагога
|
Опанування практичними знаннями про використання хмарних технологій у педагогічній діяльності:
– Куликова І.С., Османська О.І.Застосування мережевого сервісу «Хмара слів» на уроці \\Педагогічна майстерня.- №11 – Кондратова Л. Використання додатків Google в роботі вчителя музичного мистецтва. – Нові технології навчання: збірник наукових праць\ ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». – К., 2018. – Вип.91. – С.46-52. Юстик І.В. Огляд сервісів мережі Інтернета впровадження їх у процес освіти. – Досвід професійного саморозвитку молодого педагога: матеріали науково-практичної інтернет-конференції. – Черкаси: ЧОІПОПП ЧОР, 2014,. – с.32- |
Лютий-березень
|
Тематичні виписким. Конспекти. Тези. Оформленя папки з добіркою статтей
|
Навчитися працювати з онлайн-інструментами і створювати змістовні інтерактивні дидактичні матеріали (ребуси, пазли, стрічки часу, хмари слів, інфоргафіку, гіфки, інтерактивні зображення в онлайн-середовищі)
|
квітень | Добірка зручних і функціональних програм для створення хмари слів | ||
Систематизація знань щодо використання можливостей хмарних технологій в освітньому процесі, їхньої ролі у формуванні візуального мислення та розвитку пошукової діяльності й творчих здібностей учнів
|
травень | Методичний топ-лист | ||
3 | Добирання і накопичення педагогічних фактів | Відвідування семінарів, тренінгів, конференцій, занять педагогів
Обмін досвідом із колегами Робота з новими надходженнями періодичних видань |
Протягом року | Конспекти заходів, позначки по ходу спостережень |
За результатами другого року роботи над темою: (що конкретно було зроблено за другий рік роботи – методичні QR-квести, аналіз анкет зворотнього зв’язку, розробка матеріалів для керівників творчих об’єднань з питань використання інноваційних методів і прийомів ефективного навчання і т.д.).
Журнал “Педагогічна майстерня” №8(116) серпень 2020 р.