Site Loader
Новини

Приклад: особистий план вдосконалення професійної компетентності вчителя


Посада


Освіта


Рік останньої курсової перепідготовки


Самоосвітня робота над темою

1.Особиста тема зі самоосвіти:



2.Мета і завдання теми:



3.Дата початку роботи над темою:


4.Дата завершення роботи над темою:


5.Використані джерела:


6.Чий досвід запланували вивчити щодо цієї теми (які і скільки плануєте відвідати занять і виховних заходів)



7.Коли і де плануєте виступати з доповіддю про власний педагогічний досвід



8.Підсумки після завершення роботи


Перспективний план самоосвітньої діяльності заступника директора на  навчальний рік

Рік Етапи і напрямки роботи Зміст роботи Результат

(приклад)

Перший рік роботи над темою 20_-20_н.р. Організаційно-установчий

Постановка проблеми

Вибір особистої індивідуальної теми самоосвіти, визначення мети та завдань роботи над темою.

Планування самоосвітньої діяльності за обраною темою.

Добирання джерел самоосвіти (науково-методична література, періодичні видання, освітні інтернет-ресурси)

Оформлення папки роботи з самоосвіти.

Індивідуальний план самоосвіти.

Оформлення бібліографічного переліку інформаційних джерел

Теоретичний
Опрацювання науково-методичної літератури з обраної проблеми.
Вивчення стану проблеми в сучасній практиці. Добирання та накопичення педагогічних фактів
Вивчення нормативно-правових документів, опрацювання і систематизація матеріалів навчально-методичної літератури, періодичних видань.

Дослідження впливу інноваційних технологій у сфері освіти на ефективність формування ключових компетентностей особистості дитини.

Ознайомлення з результативним досвідом використання інноваційних технологій у освітньому процесі

Оформлення папки з добіркою статей.

 

Конспекти, тези, пам’ятки, матеріали на паперових і електронних носіях.

 

Конспекти, тези по ходу спостережень

Другий рік роботи над темою

20_-20_н.р.

Практично-аналітичний

Збагачення практичного досвіду.

 

 

 

Формування методичного комплексу.

 

 

 

Упровадження в практику здобутих знань

Опанування прийомів роботи з інформаційними об’єктами, самостійне виконання практичних завдань.

 

Аналіз і корекція накопиченого педагогічного досвіду, опрацювання та систематизація встановлених фактів.

 

 

 

Удосконалення технологічних аспектів заступника, апробація педагогічних новацій та власних матеріалів

Досвід застосування інформаційних технологій в педагогічній діяльності.

 

 

Оформлення методичного кейсу (матеріали на паперових та електронних носіях).

 

Організація і проведення колективної форми роботи для педагогів закладу

 

Третій рік роботи над темою 20_-20_н.р. Узагальнювальний

Систематизація та розроблення науково-методичних узагальнень

Аналіз і узагальнення педагогічних фактів, систематизація і підбиття підсумків проведення роботи, формування висновків і пропозицій Опис проведеної роботи, стисле викладення фактів, схема отримання висновків

 

Четвертий рік роботи над темою 20_-20_н.р. Підсумковий

Оформлення результатів робот

Практичне застосування теми самоосвіти.

 

 

Оприлюднення результатів самоосвіти

Літературне оформлення роботи, оформлення презентаційного проекту.

 

Підготовка звіту та вибір форми презентації отриманих результатів.

 

Підготовка методичних рекомендацій для педагогів щодо використання методів і прийомів ефективного навчання.

 

Підготовка статті, розміщення матеріалів у педагогічній пресі.

Матеріали на паперових і електронних носіях.

 

 

 

Творчий звіт.

 

 

Друк рекомендацій.

 

 

Публікації у фахових виданнях

ПЕРШИЙ РІК РОБОТИ

Організаційно-установчий етап:

  • вибір теми «Впровадження новітніх технологій навчання як умова самовдосконалення і самореалізації педагога і вихованця»;
  • визначення мети: освоєння досвіду застосування інноваційно-педагогічних технологій у сучасному освітньому просторі;
  • постановка завдань;
  • розглянути шляхи формування і розвитку творчої, здатної до самореалізації, особистості через використання інноваційних педагогічних технологій в освітньому процесі;
  • з’ясувати педагогічний потенціал використання інноваційних технологій у освітньому процесі;
  • упровадження сучасних інноваційно-педагогічних технологій в освітній процес закладу.

Теоретичний етап:

-ознайомлення з нормативно-правовою базою;

– вивчення психолого-педагогічної та методичної літератури для з’ясування сучасного стану розв’язання проблеми запровадження інноваційних технологій в освітній процес закладу освіти;

– добирання та накопичення педагогічних фактів – педагогічне спостереження, бесіди, інтерв’ювання, аналіз документації, аналіз педагогічного досвіду.

№з/п Напрями діяльності Зміст роботи Термін Результат
1 Теоретична підготовка.

Розкриття поняття інноваційних педагогічних технологій як засобу розвитку творчого потенціалу особистості

Добирання джерел самоосвіти  (науково-методична література, періодика, інтернет-ресурси) вересень Бібліографічний перелік джерел
Ознайомлення з нормативними документами, які регламентують інноваційну діяльність: Закон України «Про інноваційну діяльність»; Положення  Міністерства освіти і науки України «Про порядок здійснення інноваційної діяльності в закладах освіти» із змінами і доповненнями від 31.03.2015 р. жовтень Тематичні виписки.

Конспекти.

Тези. Пам’ятки. Оформлення папки з добіркою статей

Поглиблення знань про зміст і сутність термінів і понять:

–         Житник Б.О. Імперативи педагогічної інноватики сучасної школи // Управління школою. – 2014.-№31-33.-с.35-95. [Електронний ресурс].

–         Сиротенко Г.О. Інновації як основа змін освітньої практики //Інформаційно-методичний збірник. – Полтава, 2005. – 160с.[Електронний ресурс].

–         Волканова В.В. Обговорюємо…Ре-комендуємо… Тлумачимо…// Початкове навчання та виховання. – 2017. – №22-24

листопад
2 Дослідження ефективності запровадження інноваційних технологій в освітній процес

 

Визначення ролі інноваційного освітнього соціуму в формуванні ключових компетентностей вихованців:

–         Інноваційні технології навчання обдарованої молоді: матеріали ІХ Міжнародної науково-практичної конференції, м.Київ, 2017 – 390 с.[Електронний ресурс].

–         Формування навичок ХХІ ст. в учнів за допомогою новітніх технологій/ Чала Н. Матеріали Міжнародної науково-методичної конференції  «SNART-освіта: ресурси та перспективи». Київ. – 2014.  – с.128 – 130.

–         Насалевець К.І. Сучасні інноваційні технології  позашкільної освіти – шлях до формування творчої особистості, основа становлення і самореалізації учнівської молоді

Грудень-січень Тематичні виставки.

Конспекти.

Тези. Пам’ятки.

 

Оформлення папки з добіркою статей.

 

Вивчення досвіду впровадження інноваційних технологій  навчання в практику роботи закладів освіти:

–          Серветник О.П. Підвищення ефективності навчально-виховного процесу шляхом упровадження  інноваційних освітніх технологій \\Заучу. Усе для роботи. – 2013. – №23-24

–         Методичний проєкт «Використання інноваційних технологій для самовдосконалення педагогів і самореалізації особистості учня» ЗОШ І-ІІІ ст. №21 м. Житомира.

–         Бондар Л.М. , Перепелиця Н.В., Сидоренко Н.Ю. Розвиток творчих здібностей дітей та учнівської молоді в креативному позашкільному навчально-виховному мікросоціумі.  З досвіду роботи  Сумського обласного центру позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю. – Суми: Нота-бене, 2008 р. – 68 с.

Лютий – березень Тематичні виставки.

Конспекти.

Тези. Пам’ятки.

Оформлення папки з добіркою статей.

3 Ознайомлення з практичним педагогічним досвідом використання інноваційних технологій в освітньому процесі

 

Вивчення практик використання інформаційно-комунікаційних технологій в організації роботи у  закладах освіти:

Ревков О.В., Лукашева А.О. Використання новітніх технологій – шлях до підвищення якості освіти і виховання \\ Збірник «Грані науково-технічної творчості Запорізької області». – 2016. – 62 с. [Електронний ресурс].

Квітень Тематичні виставки.

Конспекти.

Тези. Пам’ятки.

Оформлення папки з добіркою статей.

 

Ознайомлення з можливостями використання технології BYOD , елементів мобільного навчання та хмарних технологій  у діяльності педагогів:

–         Топчій І.В. Використання технології BYOD на уроках \\ Педагогічна майстерня. – 2018. -№2

–         Ільїна Н.Ф. QR-утий урок або дещо про магію QR-кодів\\ Педагогічна майстерня. – 2017. – №8.

–         Кіт І.В., Кіт О.Г, Застосування елементів мобільного навчання на уроках математики \\ Математика в школах України. – 2018. –

–         33

Травень-червень

 

Методичний топ-лист використання QR-кодів

 

Опанувати технологічні прийоми роботи з QR-кодами, веб-сервісами для їх створення(генераторами) та зчитування на ПК та смартфонах. Опанувати вміння застосовувати QR-коди на практиці.

Поглиблення і систематизація знань щодо можливостей використання QR-кодів у практичній діяльності педагога

Каталог кращих веб-сервісів для створення QR-кодів.

 

Презентаційний меседж (виступ на нараді) «Використання QR-кодів у практичній діяльності педагога»

4 Добирання і накопичення педагогічних фактів Відвідування семінарів, тренінгів, конференцій, занять педагогів.

Обмін досвідом з колегами в місті, області.

Робота з новими надходженнями періодичних видань

Протягом року Конспекти відвіданих заходів, позначки по ходу спостережень

 

 

За результатами першого року роботи над темою: (що конкретно було зроблено за перший рік роботи – збірки матеріалів, педагогічні проєкти, участі у фестивалях педагогічних інновацій, презентаційні меседжі і т.д.)

ДРУГИЙ РІК РОБОТИ НАД ОБРАНОЮ ТЕМОЮ

Практично-аналітичний етап:

  • Добирання та накопичення педагогічних фактів використання інноваційних освітніх технологій у педагогічній діяльності для стимулювання особистісного розвитку учнів;
  • опанування практичних навичок роботи з інформаційними об’єктами, апробація педагогічних новацій;
  • узагальнення та аналіз спостережень, систематизація встановлених фактів

План самоосвітньої роботи на 20__- 20__ н.р.

№з/п Напрями діяльності Зміст роботи Термін Результат
1 Вивчення нових педагогічних ідей, методик, технологій, інноваційних методів, прийомів та форм роботи, моделей освітніх процесів

nbsp;

Використання досвіду колег міста та області.

Ознайомлення з роботами переможців фестивалю педагогічних інновацій освітян%

–         Біла О.П.Відеостудія в школі як інноваційна форма управлінської діяльності в трикутнику «Учень – вчитель – батьки»

серпень Тематичні виставки.

Конспекти.

Тези. Пам’ятки.

Оформлення папки з добіркою статей.

Ознайомлення з практичним досвідом використання квест-технологій в освітньому процесі, опанування алгоритму створення та проведення квесту:

–         Радченко О.І. Технологія освітнього квесту та веб-квести у \\ Педагогічна майстерня. – 2018. -№9

–         Брюханова Т.О, Шишко І.М. Застосування квест-технологій в освітньому просторі \\ Трудове навчання в школі. – 2017 – №21 С.2-7.

–         Пантюх О.І. Музичний квест \\ Мистецтво в школі. – 2018. – №12. – С.31-35.

–         Дмитрів Л. Компютерна павутина: розважально-пізнавальний квест \\ Позашкілля. – 2018. – №6. – С.48-55.

–         Сергеева О.І. Там, де живе наука \\ Педагогічна майстерня. – 2019. – №7.

–         Бойко С.М. Виготовлення листівок. Урок із підприємницьким тлом із застосуванням QR-кодів \\ Трудове навчання в школі. – 2019. – №13-14.

вересень
Апробація технології квест у методичній роботі як інноваційна форма підвищення фахового рівня педагогів: організація і проведення практичних занять жовтень Рефлексивний практикум у формі методичного QR-квесту
Презентація досвіду проведення методичного квесту на сторінках педагогічної преси жовтень Публікація у фаховому виданні
Підготовка методичних рекомендацій для керівників творчих об’єднань щодо використання інноваційних методів і прийомів навчання листопад Методичні рекомендації
Вивчення педагогічного досвіду застосування технологій, методів і прийомів оптимізації процесу формування і розвитку пізнавальної діяльності учнів:

–         Долецька Л.М. Курс за вибором «Основи продуктивного мислення» \\ Заучу. Усе для роботи. – 2018. – №19-20.

–         РумянцеваЛахтіна О.О.

Дидактичний лексикон. Фішбоун\\ Вивчаємо українську мову та літературу. – 2018. – №34-36.

Баранова В.М. Легалізуємо малювання на уроках\\ Педагогічна майстерня. – 2019. – №7

Грудень-січень
2 Розглядання освітніх можливостей мережевих сервісів і додатків Google  в професійній діяльності педагога

 

Опанування практичними знаннями про використання хмарних технологій у педагогічній діяльності:

 

Куликова І.С., Османська О.І.Застосування мережевого сервісу «Хмара слів» на уроці \\Педагогічна майстерня.- №11

Кондратова Л. Використання додатків Google в роботі вчителя музичного мистецтва. – Нові технології навчання: збірник наукових праць\ ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». – К., 2018. – Вип.91. – С.46-52.

Юстик І.В. Огляд сервісів мережі Інтернета впровадження їх у процес освіти. – Досвід професійного саморозвитку молодого педагога: матеріали науково-практичної  інтернет-конференції. – Черкаси: ЧОІПОПП ЧОР, 2014,. – с.32-

Лютий-березень

 

Тематичні виписким. Конспекти. Тези. Оформленя папки з добіркою статтей

 

Навчитися працювати з онлайн-інструментами і створювати змістовні інтерактивні дидактичні матеріали (ребуси, пазли, стрічки часу, хмари слів, інфоргафіку, гіфки, інтерактивні зображення в онлайн-середовищі)

 

квітень Добірка зручних і функціональних програм для створення хмари слів
Систематизація знань щодо використання можливостей хмарних технологій в освітньому процесі, їхньої ролі у формуванні візуального мислення та розвитку пошукової діяльності й творчих здібностей учнів

 

травень Методичний топ-лист
3 Добирання і накопичення педагогічних фактів Відвідування семінарів, тренінгів, конференцій, занять педагогів

Обмін досвідом із колегами

Робота з новими надходженнями періодичних видань

Протягом року Конспекти заходів, позначки по ходу спостережень

За результатами другого року роботи над темою: (що конкретно було зроблено за другий рік роботи –  методичні QR-квести, аналіз анкет зворотнього зв’язку, розробка матеріалів для керівників творчих об’єднань з питань використання інноваційних методів і прийомів ефективного навчання і т.д.).

Журнал “Педагогічна майстерня” №8(116) серпень 2020 р.

Marina