Site Loader
Новини

Гари Дженард

Переклад та літературна обробка М. А. Чайка

За матеріалами: https://www.genardmethod.com

Іноді для успішного публічного виступу потрібно вдатися до деяких хитрощів. Справжній оратор скаже, що секрет успіху – в доречному мовчанні. Але коли час зупинитися і витримати логічну паузу?

Ось декілька порад, як влучно застосувати паузи, аби виглядати та звучати, як справжній лідер!

Використання пауз та мовчання – це найлегший спосіб утримання зацікавленість аудиторії та вплинути на неї ефективніше. Навіть у неврології є цікаві докази цього факту.

Затягнутий виступ, без необхідної інтонації та паузи, здаватиметься  нескінченною довгою дорогою крізь безмежну пустелю. Тож створіть для вашої аудиторії оазис, аби люди мали можливість освіжитися та оновити сили. Так слухачі поновлять утрачений інтерес до спікера і підвищиться ефективність сприйняття інформації.

4 причини використати силу паузи

1.Розділіть головні блоки інформації

Мозок подібний до м’яза, його також слід тренувати. Не кожний слухач може відразу запам’ятати чималий обсяг інформації. Аби аудиторія краще її засвоїла, матеріал можна грамотно розділити паузами. Зробіть зупинки: між вступом та основною частиною, між ключовими моментами, між основною частиною та висновком.

Коли ви закінчили один тематичний блок інформації, зробіть паузу і зверніться до публіки. Потрібна фраза, що відновить увагу слухачів. Скажіть: «Зараз буде щось нове!» – і переходьте до іншої тези. Це буде ніби кнопкою перезапуску їхнього мозку на сприйняття подальшої інформації.

2.Занурить у сказане

Невпевненість та хвилювання, що супроводжують публічний виступ, вивільняють гормон адреналін, що змушує нас говорити швидше. Темп нашої оповіді прискорюється, інтонація вирівнюється, а пауза губиться. У безперервному потоці слів ми намагаємося втиснути ключові моменти, але за таким ритмом слухачу  дуже важко встигнути. Під час виступу пауза подарує публіці мить, щоб ухопити сенс важливих речей.

3.Пауза як перехід

 Створити природний перехід між основними частинами вашої оповіді складно, але необхідно. Придумайте цікаві переходи між головними тезами доповіді, аби концентрація слухачів не послаблювалась. Паузи і тут стають у пригоді. Вони допоможуть аудиторії усвідомити все, що ви щойно сказали, і поєднати із тим, що скажете далі.

4.Налагоджуйте контакт

 Дослідження мозку підтверджують ефективність пауз для кращого запам’ятовування фрагментів інформації. Чи має наука мовчання неврологічне значення? Дослідники вважають, що виступ ораторів, які не роблять паузи, негативно впливає  на сприйняття! Наша короткочасна пам’ять може вмістити лише декілька фрагментів інформації тільки на 30 секунд. Таким чином, пауза допоможе спікерові налагодити контакт між аудиторією, а слухачам дасть можливість почути оратора.

ЗАСТОСУВАННЯ СИЛИ МОВЧАННЯ

Сама природа вдається до тактики мовчання. Чи ви чули вираз «затишшя перед бурею»? Коли морські хвилі затихають, аби потім із силою вдарила буря. Після затишшя неодмінно має щось статися. Спікери користуються тим самим інструментом, для такого самого ефекту. Тиша необхідна, аби голос був почутий.

Відділіть суцільний словесний потік звичайною паузою. Дайте аудиторії відчути, що ця тиша виправдана, і за нею ховається дещо неочікуване та ефектне. Момент допоможе заново зосередити увагу аудиторії. Тож вхопіть цю золоту мить і продовжуйте виступ далі із новою силою.

ЩЕ 2 ПРИЧИНИ ВИКОРИСТОВУВАТИ ПАУЗИ

Звісно, ваш вплив на публіку буде більш дієвим, якщо ви налагодите з нею діалог. Адреналін, як ми вже знаємо, змушує нас прискорювати свою промову. Пауза збереже динаміку у вашій розмові. Зміна темпоритму урізноманітнить сприйняття на слух. Пауза, темп, інтонація – умовна мова, що допоможе аудиторії порозумітися з оратором.

На сцені почувайтеся актором у драмі. Продемонструйте глядачам свою впевненість як у собі, так і в ідеї. На публіці ви не повинні поспішати і хвилюватися, ваше обличчя має виражати безтурботність та те, що все під контролем.

Почувайтеся оратором: тим, чиє мовлення виразне і ритмічне, з витриманою інтонацією та паузами, що підживлюють аудиторію. І тоді ви здивуєте свою публіку не тільки змістом промови, але й власною впевненістю та лідерством.

Журнал «Педагогічна майстерня» № 8 (104) серпень 2019

Marina