Site Loader
Новини

     На запит вчителів фізичної культури Конотопського ліцею №1  14 вересня 2023 року була проведена консультація з теми «Оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з фізичної культури». Консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників Конотопської міської ради Олена Зимовець ознайомила присутніх вчителів з наказом МОН України від 16.09.2020р. №1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти» та рекомендаціями щодо оцінювання навчальних досягнень учнів з предмета «Фізична культура», в яких визначено об’єкти оцінювання, види оцінювання для 5-6 класів та 7-11 класів. Було акцентовано увагу на оцінювання основної, підготовчої, спеціальної груп здоров’я.

     Враховуючи вплив на учнів умов воєнного стану, у 2023/2024 навчальному році рекомендується збільшити період адаптації учнів до фізичних навантажень за рішенням педагогічної ради та наказом директора школи. Потрібно максимально використовувати можливість проведення уроків фізичної культури на пришкільних спортивних майданчиках та локаціях активних парків. Невиконання нормативів з причин, незалежних від учнів, непропорційний фізичний розвиток, пропуски занять з поважних причин, не є підставою для зниження підсумкової оцінки успішності.

     Для оцінювання розвитку фізичних якостей використовуються орієнтовні навчальні нормативи, які розроблено для кожного року вивчення. Порядок їх проведення визначає вчитель відповідно до календарно-тематичного планування.

     Оцінювання навчальних досягнень учнів на уроках фізичної культури може здійснюватися за такими видами діяльності:

  1. Засвоєння техніки виконання фізичної вправи (може здійснюватися окремо від прийому навчального нормативу).
  2. Виконання навчального нормативу (з урахуванням динаміки особистого результату).
  3. Виконання навчальних завдань під час проведення уроку.
  4. Засвоєння теоретико-методичних знань.

     За рішенням педагогічної ради при оцінюванні учнів дозволяється враховувати результати їх навчання з відповідних видів спорту у позашкільних закладах.

     Основними видами оцінювання результатів навчання учнів у 5-6 класах, що проводяться закладом, є формувальне, поточне та підсумкове (тематичне, семестрове, річне).

     Алгоритм діяльності щодо організації формувального оцінювання можна представити у вигляді такої послідовності дій:

  • формулювання об’єктивних і зрозумілих для учнів освітніх цілей.
  • ознайомлення учнів із критеріями оцінювання.
  • створення ефективного зворотного зв’язку.
  • забезпечення активної участі учнів у процесі пізнання.
  • забезпечення можливості й уміння учнів аналізувати власну діяльність (рефлексія).
  • коригування спільно з учнями підходів до навчання з урахуванням результатів оцінювання.

     Семестрове та підсумкове (річне) оцінювання результатів навчання здійснюють за 12-бальною системою (шкалою). У Свідоцтві досягнень відображають результати навчальних досягнень учнів 5-6 класу з фізичної культури, яка заповнюється класним керівником за результатами спостережень, проведених спільно з вчителями-предметниками. Упродовж року вчителю фізичної культури рекомендовано позначати особливо виражені наскрізні вміння учня, зокрема:

  • вияв інтересу до навчання;
  • розуміння отриманої інформації, прочитаного;
  • вміння висловлювати власну думку, критично та системно мислити;
  • логічно обґрунтовувати власну позицію;
  • діяти творчо, виявляти ініціативу у процесі навчання;
  • конструктивно керувати емоціями;
  • оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми;
  • співпрацювати з іншими з метою заохочення подальшого розвитку відповідних умінь.

     Заповнення графи «Характеристика результатів навчання» заповнюється з урахуванням фіксованих у класних журналах результатів досягнень учнів упродовж навчального року. У класних журналах і в Свідоцтві перед виставленням підсумкової оцінки рекомендується зазначати першу літеру рівня досягнень («В» – високий, «Д» – достатній, «С» – середній, «П» – початковий) або за допомогою виставлення відповідних балів.

     Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюють відповідно до індивідуальної програми розвитку, де зазначено труднощі функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я, що можуть впливати на ефективність застосування певних форм оцінювання.

Marina