20 простих прийомів для змішаного навчання
Не обов’язково чекати результатів контрольних і тестів, щоб визначити рівень здобутих учнями знань. Ще до проведення перевірних робіт варто з’ясувати, наскільки учні зрозуміли навчальний матеріал, визначити «проблемні місця» і приділити їм більше уваги. Пропонуємо 20 простих прийомів для змішаного навчання, які допоможуть за декілька хвилин оцінити, наскільки добре учні опановують навчальний матеріал.
1.Ключові 5
Учні мають п’ятьма ключовими словами описати вивчену тему, проблему, твір тощо. (За онлайн-навчання — у чаті.)
2.Дай визначення
Виберіть два-три поняття, що є ключовими для теми, і попросіть учнів надати (або написати в чаті) їхнє визначення своїми словами.
3.Питання до вчителя
Запропонуйте учням записати на аркуші (або надіслати вам на електронну пошту) одне питання з матеріалу, що вони не розуміють.
4.Питання «від учителя»
Учні мають скласти замість учителя одне питання до теми для перевірки домашнього завдання.
5.Картки самооцінки
Запропонуйте дітям заповнити картки самооцінки, що містять висловлення щодо розуміння вивченого: «Я все розумію», «Я трохи розумію», «Я не розумію».
6.Короткий зміст твору
Учні мають назвати 10 ключових слів із прочитаного тексту.
7.Рейтинг
Запропонуйте скласти рейтинг вивчених тем: які теми найскладніші, найпростіші, найважливіші, найцікавіші тощо.
8.Гра «“Так” чи “Ні”»
Чи не найпростіший спосіб швидко оцінити рівень розуміння. Відому гру «“Так” чи “Ні”» легко адаптувати для онлайн-навчання: учні можуть голосувати у чаті відповідними смайликами. У класі ця гра може стати ще і фізкультхвилинкою: наприклад, учні підносять обидві руки, якщо відповідь ТАК.
9.Світлофор (кольорові сигнальні картки)
Роздайте учням кольорові картки, якими вони можуть сигналізувати про рівень свого розуміння під час або наприкінці уроку:
- червоний – «не розумію, мені потрібна допомога (зупиниться)»;
- зелений – «розумію (продовжуйте)»;
- жовтий – «я трохи розгублений».
За онлайн-навчання учні можуть сигналізувати смайликами.
10.Перевірка помилкових уявлень
Висловіть типове помилкове твердження з теми. Попросіть учнів підняти зелену картку, якщо вони згодні, і червону, якщо ні.
11.Питання на вибір
Складіть кілька питань до теми і запропонуйте учням відповісти на одне з них за власним вибором.
12.Хмара слів
Попросіть учнів записати в чаті 3 ключові слова з уроку (теми). Скопіюйте їх і вставте слова в додаток, що створює хмари слів. Розмістіть створену хмару на сайті школи, у чаті тощо.
13.Анкетування
Запропонуйте учням продовжити речення: «Під час вивчення теми мене найбільше бентежило…».
14.Голосування за кращу відповідь
Поставте одне запитання з теми і запропонуйте учням відповісти на нього (за онлайн-навчання — у чаті). Учні мають проголосувати за найкращу відповідь.
15.Визнач основну ідею
Із двох-трьох тверджень учні мають вибрати одну головну ідею уроку (теми, твору тощо).
16.3-2-1
Учні відзначають:
3 речі (факти) з теми, які вони засвоїли;
2 речі (факти), які здалися їм найбільш цікавими;
1 факт, який вони ще не зовсім розуміють.
17.Хто ще не розуміє?
Визначивши учня, який не розуміє конкретного питання, запитайте, чи ще когось бентежить те саме. Знаючи, що вони не самотні, учні частіше зізнаватимуться у власних труднощах.
18.Ессе впродовж 2 хвилин
Встановіть таймер і попросіть учнів за 2 хвилини підбити підсумок уроку (теми) — написати коротке ессе. (Поки вони пишуть, учитель може обходити клас і швидко переглядати записи.)
19.Журнал думок
Створіть «Журнал думок», у якому учні можуть коротко записувати свої думки щодо навчального матеріалу, що було складним, цікавим, новим тощо. Перед тестуванням зробіть короткий аналіз.
20.Опиши героя
Навряд чи це завдання учні виконають за 2–3 хвилини, проте воно дуже добре продемонструє, чи читали вони твір. Учні мають описати героя:
1-й рядок — ім’я;
2-й рядок — 3–4 прикметники, які його описують;
3-й рядок — важливі стосунки;
4-й рядок — 2–3 речі, люди чи ідеї, які любив цей герой;
5-й рядок — три почуття, які відчувала ця людина;
6-й рядок — три страхи, яких зазнала людина;
7-й рядок — досягнення;
8-й рядок — 2–3 речі, які людина хотіла бачити, здійснити, пережити;
9-й рядок — місце проживання;
10-й рядок — прізвище.
За матеріалами: https://www.classcraft.com/blog/features/ways-to-check-for-understanding/, https://www.edutopia.org/blog/dipsticks-to-check-for-understanding-todd-finley
Журнал «Педагогічна майстерня» №10 (118) жовтень 2020р.