День 2 ReFormEd 2.0: Цифрова революція та професійний розвиток педагогів – як основа системних змін

Сьогодні 02 вересня 2025 року в межах програми ReFormEd 2.0 відбулися дві лекції, які глибоко резонують з нашим баченням трансформації освіти. Вони не просто надихнули — вони окреслили стратегічні вектори, які вже сьогодні можна інтегрувати в роботу ЦПРПП та освітніх спільнот.

Лекція 1 «Цифрова революція в освіті»

Спікер Юрій КОВАЛЬЧУК, начальник відділу цифрових освітніх технологій УІРО.

Світ змінюється – і освіта має бути не наздоганяючою, а випереджальною. У лекції були представлені ключові глобальні EdTech-тренди:

  • Штучний інтелект – персоналізація навчання, автоматизація процесів, аналітика.
  • Віртуальна та доповнена реальність – нові формати занурення та візуалізації.
  • Гейміфікація – мотивація, залучення, розвиток інтересу до навчання.
  • Системи управління навчанням (LMS) – організація, адміністрування, супровід.
  • Блокчейн – прозорість, безпека освітніх даних.

Особливо цінною була концепція «Підручника майбутнього» – адаптивного, інтерактивного, кросплатформенного ресурсу, який динамічно оновлюється на основі даних і надає аналітику для стейкхолдерів. Це не фантазія – це напрям, у якому ми вже можемо рухатися.

Лекція 2 «Професійний розвиток педагогів як складова реформи НУШ»

Спікери: Ганна ГЛАДКОВА, начальник відділу професійного розвитку педагогічних працівників УІРО, та Ольга СТЯГУНОВА, методист відділу професійного розвитку педагогічних працівників УІРО

Ця лекція стала підтвердженням того, що професійна підтримка педагогів це не додаток, а фундамент реформи. Було представлено:

  • Систему професійного розвитку, яка включає кваліфікацію, супервізію, наставництво, сертифікацію, самоосвіту.
  • Експериментальний проєкт «Гроші ходять за вчителем», що передбачає створення механізму цільового фінансування витрат на ПК та супервізію.
  • Єдину цифрову Платформу, яка забезпечує:
    • персоналізовані траєкторії розвитку;
    • кабінети для всіх учасників процесу (вчителів, ЦПРПП, ЗЗСО, суб’єктів ПК);
    • синхронізацію з державними базами;
    • автоматичну аналітику та оцінку якості ПК;
    • формування змішаних програм та імпорт курсів.

Це – інфраструктура для системної підтримки педагогів, яка дозволяє масштабувати успішні практики на рівень громади та країни.

Ці лекції – не просто теорія. Це стратегічна рамка, яка дозволяє ЦПРПП діяти як центр змін: підтримувати педагогів, фасилітувати розвиток, інтегрувати цифрові рішення та будувати резилієнтну освітню екосистему.

Comments are closed

Вересень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930