Сьогодні 02 вересня 2025 року в межах програми ReFormEd 2.0 відбулися дві лекції, які глибоко резонують з нашим баченням трансформації освіти. Вони не просто надихнули — вони окреслили стратегічні вектори, які вже сьогодні можна інтегрувати в роботу ЦПРПП та освітніх спільнот.
Лекція 1 «Цифрова революція в освіті»
Спікер Юрій КОВАЛЬЧУК, начальник відділу цифрових освітніх технологій УІРО.
Світ змінюється – і освіта має бути не наздоганяючою, а випереджальною. У лекції були представлені ключові глобальні EdTech-тренди:
- Штучний інтелект – персоналізація навчання, автоматизація процесів, аналітика.
- Віртуальна та доповнена реальність – нові формати занурення та візуалізації.
- Гейміфікація – мотивація, залучення, розвиток інтересу до навчання.
- Системи управління навчанням (LMS) – організація, адміністрування, супровід.
- Блокчейн – прозорість, безпека освітніх даних.
Особливо цінною була концепція «Підручника майбутнього» – адаптивного, інтерактивного, кросплатформенного ресурсу, який динамічно оновлюється на основі даних і надає аналітику для стейкхолдерів. Це не фантазія – це напрям, у якому ми вже можемо рухатися.
Лекція 2 «Професійний розвиток педагогів як складова реформи НУШ»
Спікери: Ганна ГЛАДКОВА, начальник відділу професійного розвитку педагогічних працівників УІРО, та Ольга СТЯГУНОВА, методист відділу професійного розвитку педагогічних працівників УІРО
Ця лекція стала підтвердженням того, що професійна підтримка педагогів – це не додаток, а фундамент реформи. Було представлено:
- Систему професійного розвитку, яка включає кваліфікацію, супервізію, наставництво, сертифікацію, самоосвіту.
- Експериментальний проєкт «Гроші ходять за вчителем», що передбачає створення механізму цільового фінансування витрат на ПК та супервізію.
- Єдину цифрову Платформу, яка забезпечує:
- персоналізовані траєкторії розвитку;
- кабінети для всіх учасників процесу (вчителів, ЦПРПП, ЗЗСО, суб’єктів ПК);
- синхронізацію з державними базами;
- автоматичну аналітику та оцінку якості ПК;
- формування змішаних програм та імпорт курсів.
Це – інфраструктура для системної підтримки педагогів, яка дозволяє масштабувати успішні практики на рівень громади та країни.
Ці лекції – не просто теорія. Це стратегічна рамка, яка дозволяє ЦПРПП діяти як центр змін: підтримувати педагогів, фасилітувати розвиток, інтегрувати цифрові рішення та будувати резилієнтну освітню екосистему.
Comments are closed