Site Loader
Новини

Одним із найпоширеніших запитань серед педагогів є методика фіксації поточного оцінювання, виведення семестрових і річних оцінок, а також можливості їх коригування. Міністерство освіти і науки України (МОН) надало детальні роз’яснення щодо цього процесу.

Основні питання, на які дає відповідь роз’яснювальний лист:

Чому оцінювання має здійснюватися за групами результатів?

Оцінювання навчальних досягнень учнівства здійснюють відповідно до державних стандартів освіти. Для цього в Державному стандарті базової середньої освіти (далі – Стандарт) визначено вимоги до обов’язкових результатів навчання у кожній освітній галузі.

Ієрархія результатів навчання в стандарті така: низка конкретних результатів утворюють загальний результат, а споріднені загальні результати об’єднано в групи. Кожна група результатів у стандарті має певний номер. Для кожного конкретного результату визначено орієнтири для оцінювання, за допомогою яких визначається рівень досягнення учнями результатів навчання. Відповідно в індексі кожного орієнтира для оцінювання насамперед зазначено номер групи, до якої він належить. Наприклад, [6 МОВ 1.1.1-1].

Під час навчання відбувається як формування, так і оцінювання визначених стандартом результатів. Працюючи з учнівством над певними завданнями, учитель чи вчителька мають змогу визначити, яких саме результатів досягатимуть учні та учениці за конкретний період. І відповідно оцінити ці результати.

Оскільки споріднені загальні результати об’єднано в групи, запропонований підхід до оцінювання дає змогу узагальнити учнівський поступ і вивести лише 3 або 4 семестрові оцінки, а не оцінювати кожний окремий загальний результат, яких у кожній галузі налічується більше десяти.

Як спланувати поточне оцінювання за групами результатів?
Як вивести семестрову оцінку за групами результатів?
Як вивести річну оцінку та скоригувати (за потреби) семестрове й річне оцінювання?
Які є особливості оцінювання за групами результатів у різних освітніх галузях?

Як фіксувати оцінювання за групами результатів у класному журналі ?

Поточні (дві або більше) та підсумкові оцінки за групами результатів (одна або більше за кожною групою) виставляють у журналі в колонки з датою вгорі та з позначкою ГР/ПР внизу сторінки впродовж семестру.

Якщо підсумкова робота була за однією групою результатів, то в колонці з відповідною датою виставляють оцінки і внизу колонки зазначають індекс цієї групи (див. Таблицю 1).

Якщо підсумкова робота була комплексною, то під однією датою записують оцінки за цю роботу за кожною групою результатів (див. Таблицю 2)

Якщо оцінювання здійснюють за алгоритмом, який передбачає наявність тематичних оцінок, то кожну тематичну оцінку позначають індексом однієї або кількох груп результатів.

Оцінка за зошит не впливає на результати семестрового оцінювання. Вона фіксується в журналі в окремій колонці без дати.

Важливо зазначити, що цей лист є інформаційним та не передбачає змін у рішеннях педагогічної ради на поточний навчальний рік. Оцінювання учнів має залишатися послідовним та обґрунтованим, відповідно до вимог освітніх стандартів.

Джерело сайт МОН

konotopcprpp